kepada awak(s)

Kepada awak, awak dan awak semua. Saya berharap sangat awak awak semua berhenti bertanya "siapa dia ada dalam hati saya?" Maaf sangat saya tak dapat nak menjawab soalan itu buat masa ini. Ada sebab saya perlu berahsia hal ini. Bagi kamu senang untuk menjawab, tapi bagi saya ia soalan paling sukar untuk jawab. Soalan math pon tak sesusah ni. Paling kurang pun kalau tak mampu jawab soalan math tu saya akan "goreng atau conteng2" aje jawapan asalkan "ada" atas kertas kosong tu. Tapi untuk soalan soal hati ni saya tak dapat nak goreng atau menipu awak semua dan juga menipu diri sendiri. *Hakikatnye dah banyak kali menipu diri sendiri* Dan juga sy susah nak berterus terang dlm soal ini. Saya pon tak tahu kenapa dan daripada dulu lagi bila ditanya soalan seperti tu susah untuk sy jawab. Mungkin benar kata nana, "terlalu banyak benda terpendam dalam hati akhirnya menyebabkan diri sendiri merana". Terpulang pada kamu semua untuk meneka siapa dia. Itu atas hak memasing untuk bersyak sangka dgn sesiapa pon. Walaupun mungkin sy penyebab anda semua untuk bersyak sangka. Tapi saya tegaskan sy tak pernah menyuruh anda untuk berbuat demikian seperti itu.

Saya tahu awak semua caring orangnya. Baik hati dan kuat semangat persahabatan antara kita. Dan anda semua sanggup tak tidur malam hanya nak tahu jawapan dr saya! tapi akhirnya memasing kecundang jgak sebab si penjawabnye dah tidur. hehehe.. Bersyukur sgt dapat kawan-kawan seperti tu. Tapi, sy harap tak perlu mengasak saya lagi dgn soalan-soalan yg agak privasi bagi saya. Bila masanya yang sesuai sy akan bagitau jugak. Andai sy rasa jawapan itu tak sesuai utk beritahu mungkin sy akan simpan rapi spjg perjalanan kehidupan sy atau sy akan melupakannya sendiri. Saya hanya mendoa moga dapat jalan yang terbaik dari Dia untuk saya laluinya. 

Lumrah dalam kehidupan, setiap insan yang hadir dalam kehidupan kita pasti akan pergi. Yang hilang diganti dgn baru. Bila tiba umur seperti ni, ramai dah mula memikirkan bahtera memasing yang bagaimana nak dilayarkan atas ombak dugaan yang akan ditimpa dan juga ketenangan lautan yang dihembus dengan angin nikmat bila bersama dgn pasangan memasing. Nak cakap tak bersedia ;agi, sampai bila nak bersedia? Nak cakap masih tak matang lagi, Umur berapa baru nak matang? Dengan pengalaman dan kesusahan hidup shj boleh mematangkan kehidupan. Mungkin itu boleh dikira sbg NIKMATnya dugaaan? 

Sejujurnya, diri ini sedang buntu dlm soal ini. Buntu dgn pilihan keluarga dan juga pilihan diri sendiri tak masuk lagi orang yang meminati kita dalam diam. Ehhh... Mungkin ada kebaikan mengikut pilihan keluarga sebab mereka lebih arif tentang diri kita dan mereka dh jumpa pasangan yg mne sesuai utk menjaga kita namun mungkin juga pilihan diri sendiri juga sebab hanya kita shj dapat merasai keserasian antara pasangan yg kita pilih untuk hidup bersama. Apa pon life must go on and just follow the flow. Prepare shj segala kemungkinan yang akan datang, Mungkin dah kurang untuk mengharap apa2 lagi kecuali hanya mampu mendoakan mana yg terbaik. Sesungguh takdir dari Allah itulah yang terindah. 


p/s: Somehow being a matured person is too mainstream than be a child. But act and think like a child is too mainstream when u are in this age because nowadays the children more intelligent than adult

Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426