Kenangan 2011~~

Assalamualaikum w.b,t!
ehem2~~err agak kekok plak dh lme xupdate blog..
kecian ko whai blog,nseb lerr dpt tuan mcm aku...hoho
ini semua angkara penyakit MALAS xprnh surut2..ish3
bile MALAS -> NO IDEA
bile NO IDEA  -> NO ENTRY
bile NO ENTRY ->BLOG BERHABUK+BERKARAT
bile BLOG BERHABUK+BERKARAT -> NO READERS
ade pham??

ok2..memandangkn aku takut malas aku menular lagi..baik aku straight to point ape aku nk membebelkan nie..sebelum tu, tahun 2011 adalah kebanyakkan pengalaman pertama aku tempuhi..jadi inilah sebahagiannya...

jeng~~jeng~~jeng~~

FIRST awal tahun 2011

awal2 lagi dh kena keluar dari  rumahku syurgaku..
baru je lpas abis SPM. Ingat nk lepak2 dok umah goyang kaki je...
tapi hampeh~~
nak xnak dangan paksa rela aku gagahkan kaki ku melangkah ke KEM PUT-PUT(Kem Putra-Putri Aloooorr gajahhh,Melaka)
mmm...bila dipikir balik xde la bosan sgt pn pergi PLKN...
macam-macam ada....lagi-lagi jmpe mcm2 jenis manusia ada kt sana...
aku teringat lagi, first aku masuk dorm CHARLIE ada seorang amoi nie.Dia katil sebelah aku je. Aku pelik tgk amoi nie dok asyik nangis nangis nangis..xnangis pon melalak mcm PONTI plak..ishh nmpk kejam plak aku kutuk dia...tapi selama 3 bulan kt sna si amoi nie makin lama makin buat aku jadi gila-gila plak dah dok asyik layan telatah ala-ala RAJA LAWAK versi cina plak...best la amoi!
(nama amoi nie aku xingat..harap maaf ya amoi!)

haa...nie memey aku xkan lupa kawan-kawan aku nie kt sana..skali masuk group diorg..PERGH! extra double triple perangai gila-gila diorang nie boleh brjngkit dgn aku...bahagia sentiasa la kata kn...and the most ever that i never forget it is pengalaman brflying fox...time tu aku buka mata aku sebesar-besarnye untuk melihat permandangan dr atas..fuhh bagaikan aku terbang menuju ke awan..awalnya aku gayat dengan ketinggian tp skrg dh tak takut dh..malah makin suka tengok permandangan dari atas since kerana peristiwa tu jenuh kot kne ketuk kepala dgn jurulatih yang umurnya lbih kurang sama baya dgn atok aku tu..mujur la ada helmet klau tak naik bingung aku nnty...ishh! =.='..walauapapun... aku bersyukur teramat sangat coz Allah telah temukan insan-insan yang banyak mmberi kesedaran ERTI SEBUAH PERSAHABATAN disana...diorang juga saling ingat-mengingati hal-hal agama terutamanya...terima kasih byk2 ayu,jaja,izzah n krew charlie..
( sorry kwn2 xdpt inform nme korang semuanya..ape yang penting korang tetap dlm ingatanku).

SECOND

ehem!part nie sensitif skit...sentimental skit part nie...
mengenai...SECRET ADMIRE zaman budak hingusan sekolah dlu tapi skrg dh SMART!
aku secret admire dia, dia secret admire aku..
since sekolah lagi aku simpan perasaan aku kt si dia sama la dgn si dia pon mcm tu jgak..
tapi time tu aku peng-awas sekolah so kena turut perintah sekolah jgak lerr..
no couple2, no flirting2,no dating2..
itu lah prinsip sekolah aku..
so time tu aku pikir "ok..no hal" sbb time tu aku tahu aku serabai+serabot+skema 
so memey xamik kisah sgt la psl smua tu tp still masih ada perasaan lagi..
then, after SPM, ntah mcm mana kita orang juzt kongsi mcm2 idea+kedua2nya kepala gile-gile jgak so kitaorang semakin rapat
then, skrg kami tgh brjuang di medan ilmu dan bersaing antara satu sama lain. aku harap aku dpt mnjd pembakar semangat dia dan dia jugak dapat memberi inspirasi  kepadaku.
hopefully,we will get happy ending together ^_^..insyaallah

THIRD

yeahhh!! sebahagian impian aku since kecik lagi dh berjaya iaitu dapat masuk menara gading...
universiti terhebat iaitu Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
course yang memerlukan kecekalan+kesabaran+ketabahan+semangat jiwa kental+mental/fizikal yang kuat iaitu CIVIL ENGINEERING bagi seseorang perempuan..
heyy!!jangan rasa perempuan lemah k...perempuan sekarang sudah setanding dengan lelaki zmn skrg tau..


FOURTH

Pengalaman pertama berkerja..
"ala..biasa la tu...setiap orang pasti ada pengalaman pertama berkerja"
huh..memey lerr..tapi buat diriku ini setiap kali pertama itu adalah berharga okey...sebab kenapa??
sebab dari situ kita seperti kain putih means that kita langsung tak tahu ape2 lagi..
then bila kita belajar sedikit demi sedikit ia akan menjadi sebahagian kemahiran+pengalaman dalam hidup kita...
aku ingat lagi..entah dari mana orang arab tetibe call aku mintak aku jadi pekerja dia..memang time tu ternanti2 bagaikan org mengantok disorong bantal(err btol ke pribahasa?)
so aku trima je la...rezeki ada depan mata..bak kata orang tua2 "rezeki jangan ditolak maut jangan dicari"..
aku kerja kat sana hampir 3 bulan sblom msok UTHM..
di situ aku kena bekerja dengan orang arab yang lansung xtahu berbahasa melayu..
err..k fine...nak xnak aku kena practice specking dgn dia..walhal BI aku xhbat mana asalkan dia pham aku,aku pham dia...cukup!..

~~TAMAT~~

actually, byk lagi kenangan aku dlm tahun 2011 nie...suka+duka+perit+manis+masin+masam
semuanya ada...
setiap pertemuan pasti ada perpisahan
setiap pengalaman pasti ada hasilnya
setiap kejadian pasti ada hikmahnya..

itu semua rancangan Allah s.w.t yang telah ditetapkan dan diaturkan dengan amat elok sekali dalam setiap inci kehidupan kita..
cuma bergantung diri kita sama ada untuk menerima atau menolak dengan cara yang baik
apa yang aku harap pada tahun masihi yang baru ini juzt focus+target ape yang SEPATUTNYA aku kena lakukan sebagai hambaNya yang kerdil walauapasekalipun...
setiap amalan kita pasti ada ganjaran sama ada lambat atau cepat..

maybe tanpa pengetahuan aku secara sengaja atau xsengaja aku ada byk buat salah kepada sesiapa yang mengenali diri aku sepanjang tahun 2011,dengan rendah hati aku memohon maaf atas kesilapan aku...

Comments

Post a Comment

Eh! ada orang bercakap-cakap..

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426