Satu puisi untuk kau.


Apa Namanya?
Sesuatu
yang membuat malam-malamku
menjadi gelisah tak menentu.

Apa namanya?

Sesuatu
yang membuat dadaku berdetak begitu cepat,
saat kau baru saja lewat.

Apa namanya?

Sesuatu
yang begitu membuat hatiku seperti berbunga-bunga,
saat kau mengajakku bicara.

Apa namanya?

Sesuatu
yang membuat hatiku sedikit terasa luka
saat melihatmu dekat dengan yang lain.

Apa namanya?

Sesuatu
yang aku begitu ingin kau tahu
tentang semua alasan mengapa gemuruh ini ada.

Apa namanya?

Mereka menjawab,

‘Kau sedang jatuh cinta’

**cc puisiituindah.

p/s: jiwa ku kosong. Ntah sbb ape teringat dikau. rindu? mungkin. Aku malu nak berjumpa kau. Aku x mampu nak berhadapan dgn kau. Aku x mampu nak berbicara dgn kau. Aku dapat rasa kau dan aku ibarat langit dan bumi. Aku hanya mampu bisikkan nama kau dalam doa aku. Selama lamanya nama kau. Kata kata kau ibarat pembakar semangat aku, kau tahu itu?

Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426