Monolog

Mungkin...
sekarang ni
aku perlu sedar dan berpijak pada dunia yg sebenar
Suka tak suka aku kne terima hakikat ni

Mungkin..
tiba masanya aku perlu melupakan
mengabaikan..
dan mengorbankan 
yang itu
untuk capai yg itu dh lama aku lakarkan

Mungkin
Perubahan sikap manusia ini
tanda hikmahNya aku perlu terima
untuk matangkan permikiran ini
untung matangkan emosi ini
untuk mematangkan setiap tanduk ini
demi meneruskan sebuah kehidupan

Mungkin
orang tu dh jumpa keserasian dengan orang lain
yang keserasian itu takde pada aku
Mungkin suatu hari nnti
aku juga akan brjumpa keserasian dgn orang lain
tak kira sbg sahabat, kawan, teman dan sebagainya

kdang2 trpikir kenapa complicated sgt hubungan manusia ni
perasaan ini datang sbb dah terbiasa bersama dgn dia kot
bila dia takde rasa mcm lain..
tak biasa pon ya
Lagi2 time nak study..

Rasa tu kkdg mcm nak let go pon ade
biarkan saja dia
biarkan dia dgn dunia dia
tapi tulah rasa lain
perasaan janggal tu mula lah datang sedikit demi sedikit
rasa mcm dh tak kenal pon ya walaupun dh kenal lama
tp aku tetap prcaya spnjg tempoh perkenalan dia tetap org yg sama
cuma perasaan "lain" tu muncul
dan empunya diri saja yg rasa dan menangung sorang

Bila diam memikir
suatu hari nanti aku pun akan pergi dr dia
kiteorg pon akan berjauhan jgak
dan klau nasib tak baik mgkin bole lost contact
kena juga bersedia walauapa pon

lagi setahun nak abis
apa pon terjadi yang aku mampu buat
terima dgn positif
Kurangkan kebergantung dgn manusia


Hati manusia ini mudah berbolak balik
Manusia sesama manusia tiada kuasa untuk mempertahankan 
bilamana Dia kata kun fa ya kun

Cuma aku berharap
kau datang janganlah sebabkan kesihankan aku semata
Kasihan itu hanya sementara
lama-lama kau akan rasa annoying dan penat
Biarlah kau datang sbb kau betul2 perlukan aku 
(mostly aku yg slalu perlukan kau dan mnyusahkan kau)
please bagitau
dan jangan sangka aku menyepi aku tak amik peduli 

Sebab aku tahu kau ada dunia kau. aku pon ada dunia aku sendiri.
dan tujuan aku coret disini hanya terdetik dlm hati je
sebab dh takde sape nak pinjamkan telinga untuk mendengar
ikutkan hati, nak berterus terang dan berbincang spt orang yg matang
tapi aku tahu diri aku ni xckop matang lagi
dan mgkin kalau aku bertanya dan bercakap mgkin akan mengeruhkan keadaan
sayang hubungan ini yang dh trjalin lama
Adakala, rasa teringin sgt nk dgr isi hatinya
apa pandangan dia



aku tahu dia pon ada hati lain yg kena jaga
aku faham jika jd dirinya
 sbb susah nak jaga hati sume orang sampai hati sdr terluka
dan diri aku tak berharap pon lebih drpd itu
aku lg selesa hanya sekadar berkawan
nikmati masa dgn kawan selagi boleh
lepas ni blom tentu kite akan brjumpa kawan spt skrg
sbb nak lebih tu sampai skrg aku masih tak bersedia lagi.
Apa pon aku tetap bersyukur dgn kawan-kawan yg ada skrg ni.
setiap benda terjadi ada hikmahNya dan setiap perancangan Allah itu indah :)



Kawan tetap kawan. Kawan sampai syurga.

Jika coretan ini menguris hati mana2 pihak, aku memohon maaf. Ia hanya skdar luahan yg aku rse perlu luahkan. Ia hanya apa yang terkandung dlm hati sje. Believe me, every heart has a story to tell. bye

Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426