when one spirit DOWN, another spirit will come!

In the name of ALLAH, most Gracious, most Compassionate.

sometimes we tired without no one know except Him..
But we can't hide it on your face even though we try to show a fake smile..
thanks to all my dearest friends that you are totally awesome because i know u all try to cheer me up today.



I dont know why recently i feel down and give up easily.
and i also easily show my weakness..i hate this feeling! 
i want to cry but as usually i can't to do it anymore..
i think maybe i'm too tired and can't think wisely and rasionally..
until one day i have an accident while I'm in training of softball, the ball hitted on my head..i dont mind if the ball hitted on my body except my HEAD! i hope nothing bad happen on my head. Just tawakal and hope so.

Alhamdulillah,
that's all i can say it always when im in His test..
i know His knows more better than me..
time by time i can see the "hikmah" that He want to try to show me..
maybe that khilaf i have do it before..
so i must accept it!

************************************************************
terima kasih banyak2 kepada kawanku seorang nie..
sepanjang sesi luahan perasaan bersama dgn dia..
dia ada kata,

" mak abah kita duduk jauh, kalau ada BF/GF pon kekadang xboleh pakai jugak, so bila ada masalah just cerita dengan kawan baik yang sentiasa ada disisi.. dengan kawan lah tempat kita luahkan perasaan selain Allah dan Ibubapa. Gunalah nikmat yang telah diberi."


dari situ, aku sudah nampak hikmahNya..aku berasa lega sangat bila luahkan perasaan aku walaupun pada mulanya aku agak keberatan untuk menceritakannya. Dia mendesak aku sehingga aku terpaksa bercerita juga. Aku tahu dia sudah maklum tahu diriku ini sejak kami awal berkenalan lagi. Dengan keterpaksaan itulah aku berasa sungguh lapang fikiran yg kusut. Aku sangka aku mampu menghadapinya dengan seorang diri, aku tak mahu menyusahkan orang lain tetapi dengan kata-katanya buat aku tersedar bahawa kita ini sebagai manusia bukan dicipta untuk hidup bersendirian, tetapi hidup dengan bermasyarakat atau ukhwah untuk dijalinkan . 
Maka, dengan ukhwah wujudlah kasih sayang, simpati, belas ihsan dan mengeratkan lagi silaturahim yang boleh mendamaikan jiwa yang resah ini.


SEKARANG!
just focus pada game softball untuk MASUM nie.
buat yang terbaik untuk Universiti ini,
semangat jangan mudah "down" dalam team. 
Tunjukkan kebolehan dan kehebatan dalam diri! 

  ini anak pak Suhaini dan puan Salamah ye! ( jangan main-main~~ )hehehe =D

SYUKUR ALHAMDULILLAH YA ALLAH =)



Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426