8 August 2012

In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful..

Memang sengaja ku meng'update'kan blog pd hari ini kerana banyak sebabnya, salah satunya ialah teramat sibuk sejak dua menjak nie..puffftttt
cabaran ohhh cabarannn >__<

ok2..tanpa membuang masa anda 
just straight forward ape yang perlu dikongsikan cerita sepanjang minggu lepas dan hari ini..

1)  Alhamdulillah, ku amat mensyukuri kpd hadrat Ilahi kerana masih mengizinkan ku menghirup oksigen di bumi tercinta ini semenjak ku dilahirkan pada 02 Ogos oleh mak tersayang Puan Salamah Bt Md Tahir. Eventhough, pada asalnya mak lupa dan langsung tak ingat tarikh lahir ku sehingga la pkol 11.00 pm above ku terpaksa call dia. Macam mana Abah boleh ingat tapi mak boleh tak ingat...tak ape ikin paham mak busy kan demi mencari sesuap nasi utk kita sekeluarga...:'(

2)   minggu lepas banyak sangat beban di kepala otak nie untuk memikirkan test Kejuruteraan Alam Sekitar+assingment+report + Projek utk Alam sekitar...tapi tak ape lah..nak ke xnak or benci ke x ia tetap perlu diharungi oleh seorang student. Tetapi yang peliknya, sepanjang menjalani rutin-rutin harian dalam bulan Ramadan ini, aku tak pernah rasa gelisah atau kelibut seperti bulan-bulan sebelumnya..ia tak selalu pon rasa mcm tu tetapi bulan ni belum rasa pernah mcm tu pon...Ajaibkan rasa dalam bulan Ramdan nie...Syukur Alhamdulillah =)

3) Baru-baru ini, ada someone confess his feeling to me..ehem2! jangan tanya siapakah gerangan orangnya..actually tak kenal pon orang tu. Pada masa tu, apa yang aku fikir adalah 95% kemungkinan orang tu cuba mempermainkan dan menipu aku n selebihnya Wallahualambissawab...Untuk mengelak dari orang tu aku beritahu padanya aku tetap dengan pendirianku bahawa aku tak mahu ada sebarang komitmen mana-mana hubungan sebelum tamat pengajian terlebih dahulu. Kalau setakat untuk kawan boleh tapi hanya sekadar berlagak sebagai kawan sahaja. Cuma apa yang bagus drpd dia seorang yang berani. Tetapi alangkah lagi bagusnya andai seseorang itu beritahu sendiri kepada wali aku sendiri. Baru aku banyak kali untuk menolaknya..hehe :)

4) hmmmm...cerita nie kureng enak skit and agak hiba laa sebab kemungkinan besar raya tahun nie tak dapat nak balik awal untuk tolong family membuat persiapan raya tahun ni. Terpaksa balik lambat disebabkan Lecture kesayanganku tetiba moodnya nak membuat Re-Test 2 Jumaat next week..benda semua nie terjadi disebabkan Lecturer tu nk tolong studentnya improvekn markah2 test 2...tetapi yang paling kesian, kawan-kawan aku ramai yang duduk jauh utara timur barat Malaysia nie..kalau boleh aku nak je suruh diorang datang n tido umah aku ramai-ramai..mujurlah rumah aku dekat dgn U aku nie tapi kalau dh tahap tido luar rumah aku tu kena paham2 sdr la kan....


haaa...smpai sini je la cita ku utk mggu lepas dan hari ini, sebenar banyak lagi nak diceritakan tetapi masa suntuk untuk tido dahulu...
the cerita will be continued...
InsyaAllah =)

Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426