banyak benda nak dicerita tetapi tak terungkap!

بسم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm
In the name of God; The Most Gracious, the Most Merciful.

i'm always miss you..

masuk pukul 1.00 AM, lagi tinggal bebaki lagi bulan Ramadan nak bertukar ke bulan Syawal..dalam kiraan tanganku ini hanya tinggal 2 hari je..tetapi malangnya mata sebelah kiriku ini membengkak tak tentu pasal dan ia amat gatal sekali...mungkin ini adalah mata tembil  atau saintifik BM ketumbit atau lebih specific dikenal sebagai KALAZION! ( mmg xpernah amik tahu lagi2 dalam subjk engineering ) =________=''
 dah tebiasa sebut tembil dr kecik smpai ke tua. Actually tak reti sebut ketumbit, asal sebut je mesti lain je bunyinya. so nak lebih senang just sebut "tembil" ..kadang-kadang ia tak menentu datangnya, mcm nie la time nak dekat raya, orang lain cun2+lawo2+comei2...aku plak mata membengkak sebelah...xpe2..sabar2...dugaan dugaan~~

bila aku berfikir sejenak dan muhasabahkan diri banyak kali, banyak peluang yang diberiNya sepanjang bulan Ramdan terlepas begitu sahaja..adakalanya aku rasa bila tiba bulan puasa je, jadual kuliah mahupun waktu study semakin padat padat dan padat..atau.....salah aku sebab tak reti bahagikan masa dengan bijak, lalai, dan berfoya-foya dgn penuh duniawi semata...tiada guna lagi jika aku menyesal,mengeluh,dan resah sbb masa itu berlalu tanpa menunggu aku walau sesaat pun...

baru-baru nie, aku stalker FB member lama time PLKN dulu, then lepas stalker dia aku selidik plak kawan-kawan dia...
actually, aku ada kagum sikit banyak dgn kawan dia seorang nie,,banyak input-input islamic hasil karya dia sendiri dipostkan wall nye..dengan impact gambar2 yang dia sendiri tangkap then masukkan sedikit kata-kata islamic banyak jugak terkesan keatas diri aku sendiri...
dalam diam aku suka dia..AWAS! suka yang aku maksudkan cara pemikirannya, imaginasi dia, dan buah fikirannya yg matang walaupun seusia sama dgn aku. kekadang aku hidup selama nia banyak benda aku xbelajar..kata hati ku ini dia nia memang awesome!  Seriously, aku berharap dapat jumpa dia suatu hari nanti...
aku tahu jika terlalu berharap akan sesuatu kemungkinan amat+teramat+memang teramat tak tercapai benda tu...
tetapi, walauapapun, aku tetap percaya dengan KUASA tuhan yang tiada tandingNya..
Ya Allah, aku tepuk dadaku dan berdoa berharapkan sangat keinginan pertemuan itu dapat tercapai. Banyak kata-katanya telah menginsafkan aku. bersyukur tak terhingga padaMu kerana mengerak hati ini dan aku berharap dapat mengucapkan terima kasih pada dia. Sebelum aku tidur, acap kalinya aku buka blognya dan membaca kisah-kisah dia. daripada tahu kisah-kisahnya banyak benda aku tahu drpd tak tahu. Untuk hari ini sebelum aku tido dah 2 entry aku baca dlm blognya,..

wokeyyy...wokeyyy...nanti sambung lagi ...skrg dh masuk pkol 1.30 AM...aku takut tak terbangun malam nanti...abis melepas lagi peluang emas itu nnti...
check outtt!!

~~to be continued~~

Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426