hari demi hari..
tahun berganti tahun..
aku berkira kira sudah pelbagai cara aku nak hapuskan kenangan itu.
Wajah kau, bayangan kau, suara kau, derapan kaki kau di waktu kita terserempak tapi tak bertegur, no telefon kau, IC kau ,
dan segala kau aku ingat,
then selepas kata kata kau yang membuat aku tergamam dan terduduk diam membisu pada waktu itu,
membuat aku binggung.
Binggung seolah olah otak ini sukar utk dihadamkan kata kata kau samada benar atau sekadar mainan.
Lambat laun aku terpaksa menerima jugak.

dan sekarang tahun 2013. Ku jangka agak setahun lebih hal ini berlaku.
Aku sangka dek kerana aku membusykan diri aku dengan pelbagai aktiviti yang tak terlintas akan aku masuk.
aku belajar silat, aku aktifkan diri aku dgn outdoorgames, aku bermain sofball, aku ikut mana2 program U tak kira masa, aku sibukkan diri aku study smpai dean list sepanjang sem, aku tarbiyahkan diri aku,
 aku rajinkan diri aku hadir kuliah2 agama, aku cari ramai jenis kawan, aku buat itu buat ini,
hingga aku terlalu penatkan diri aku! Jujur aku katakan, sepanjang aku sibukkan diri aku itu,
sedikit demi sedikt aku boleh lupakan hal kau.
 baik no phone yang kau yg selalu hubungi aku saat kau sunyi,
baik no IC kau yang kau paksa aku mengingatinya, baik alamat kau,
 kesukaan kau, kebencian kau, semuanya aku amik tahu.
TAPI, saat aku bersendirian, pada saat ini, pada waktu ini, pada aku teringat dikau,
 satu per satu benda benda semua itu menyinggah ke kepala aku yang berat dengan bebenan bermacam jenis ilmu. Aku tak paham. Aku keliru. Aku runsing.
Kenapa benda benda dah lapuk itu datang kembali dalam hidup aku? Aku tahu kau dah life sendiri. Dan kau mungkin bahagia dgn life kau sendiri.
Aku tak mahu kacau hidup kau.
Tiap tiap hari aku berdoa moga kenangan kau ini hapus dalam kotak fikiran ku. tapi dalam masa yang sama aku tertanya tanya pada diri aku tiada diketahui jawapannya adakah kau pun turut merasai apa yang aku rasa skrg?
Mungkin kau tak pernah.
Itu je penyedap hatiku dikala ini.
 Aku tak nak disebabkan kenangan yang telah kau ukir dalam hidup aku boleh terbantut impian aku. Aku tak nak semua itu terjadi!

Sampai sekrg hati aku statik termasuk diri aku jua, Statik pada kenangan lampau. Semua orang senang cakap move on! forget your past. And yes, now i do it! but in process..that process it'll be take a longgggg time that who never know except HIM.  Im tired so much. I just need someone for this time. Oh nope someone, but HIM! Only He knows what im talk, what i meant, what i see and everything i do.


Apa apa pun, tak semua benda yang terjadi dalam hidup seorang manusia semuanya buruk. Adakalanya yang buruk itu ada satu kebaikan dalam segala kebaikan. Kekadang aku terpikir dan selalu berdoa mohon pertunjuk dariNya hikmah kepada ku. Dan akhirnya, serba sikit himah itu datang. hikmah yang sedang aku rasakan ialah,..aku dapat rasa kemanisan cinta drpd Pencipta aku. Aku sedar, aku banyak dosa sepanjang aku dalam kenangan itu. Aku sedar dia bukan terbaik pd aku dan dirinya juga. Benda benda semua ini aku dapat rasakan pemikiran aku semakin menitik berat bab2 hubungan sesama manusia dan membuat aku bertambah berfikir dgn lebih matang lagi. Walauapapun, aku bersyukur atas kurniaanNya. :')


p/s: jalan cerita yang tunggang langgang. pasal "kenangan" itu hanya sekadar luahan biasa sahaja. Luah kepada keyboard yang setia mendengar, melihat, menerima segala ketukan atasnya. :)

Comments

  1. kenangan lalu jangan kita paksa untuk lupakan...kalau kita pakse kenangan lalu itu pasti dia akan kembali semula...kitakena move on jer...ingat ilahi selalu berada engan kita..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Eh! ada orang bercakap-cakap..

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426