Berani mati.

Bismillahirahmanirrahim..

ermm...soal pasal perasaan memang sukar untuk diluahkan lagi-lagi soal "cinta". Benda tu kita nak luahkan tapi tak boleh. Kekadang ada waktunya aku rasa soal cinta itu mcm "euwwwww" dan ada jgak masanya rasa "wahhhhhhh". Ikut seseorang individu tu mcm mana dia definekan soal itu. Bagi aku, soal itu mcm remeh tapi ia sebenarnye berat. Complicated. Aku rasa complicated sbb perkara itu perlu jelas apa tujuan sebenar apa yg nak diinginkan. Dan sampai sekarang aku masih kurang jelas utk menhadapinya.

Sebenarnye janggal bagi aku nak luahkan apa yang ada dalam hati aku ni. Tetapi disebabkan aku segan nak cite soal ini dgn org lain eventhough dgn kawan2 baik and parents aku tetap kne luahkan jgak. Nak lepaskan sebebas bebasnye. Jadi jalan lain nak luahkan just melalui media kosong ini. hmm..

Dan engkau,
tiap kali terlihat engkau tiap kali itu jgak semahunya hati aku ini menjerit "Aku suka kau".
Mungkin kau tak sedar mungkin kau langsung tak tahu ttg kewujudan aku padahal ada je depan mata kau.
Pernah terdetik nak bagitau tapi ntah la..perasaan malu ini teramat dalam. Dan juga diri aku belum cukup ready untuk berhadapan semua ini. Mungkin blom tiba masanye atau masanya mungkin tak akan pernah tiba.
Memang ade sesetengah orang lain cakap "jika tak luahkan sampai bila2 si dia tak akan tahu dan akhirnye terlepas ke tangan orang lain".
Yaa, memang aku tak nafikan ada benar kata2 itu. Tapi bagi pendirian aku, aku percaya ada Tuhan. Tuhan aku dah lama tahu dan Dia sudah get ready awal2 lagi sebelum aku wujud lg dalam muka bumi ini yg menyatakan bila tiba masa yang tepat jodoh aku yg tepat akan muncul juga.
Dan engkau,
tahu ke tidak atas sebab apa aku suka kau?
Kalau kau nak tahu memang banyak aku nak bagitau. Banyak.
Mungkin sebab sikap kau. Adakala tenang bila sama dgn kau. Adakala annoying bila sama dgn kau.
Mungkin juga pemikiran kau. Adakala kau ni jauh ke hadapan hingga kadangkala aku perlu khidmat nasihat kau. Adakalanya kau ni dungu hingga dungu kau tu sampai aku geram tak terkata.
dan engkau,
Adakalanye aku perasan kau rasa rendah diri. Kau rasa takde semangat nak teruskan hidup. Kau rasa takde siapa yang care pasal kau.
Tapi tanpa kau sedari kau ada kelebihan yang Tuhan anugerahkan kat kau. Dan kelebihan kau tu buat aku tertarik dgn kau. Cuma kau tak sedar je.
aku nak kau tahu mungkin kata2 ini bukan sengaja nak bagi kau harapan. Cuma perasaan aku sendiri yg sengaja berharap. Aku sendiri yang cari pasal dulu.

Saat ini,
Aku berharap untuk diri aku dan diri kau juga berjaya apa yang kita inginkan. Senang kata berjaya di dunia maupun di akhirat. Sama-sama kita berusaha dalam mengharungi proses kematangan ttg hidup ini.
Dan luahan ini aku mungkin terlambat untuk kau. Dan engkau mungkin dah ada pilihan hati kau.
Tak mengapa, biarlah waktu yang menentukan. Perasaan ini mungkin sementara waktu. Tiada apa yang kekal. Yang penting tanggungjawab kita atas muka bumi ini terlaksana.


Lepas jua rasa ini akhirnya, alhamdulillah lega.. :')

Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426