Aku bersedia untuk menghadapimu...

Bismillah Alhamdulillah..



Selesai sudah ujian 2 CHEMISTRY...
beberapa hari lalu sering bersekang mata semata2 utk mendalami subjk chemistry dgn lbih baik..
mudah-mudahan usaha-usahaku dapat membuahkan hasil yang baik..
Sem 2 ni memang sungguh memenatkan dengan jadual kuliah yang padat
keesokannya aku akan menghadapi ujian Silat Cekak Hanafi untuk melepaskan peringkat seterusnya..
tapi itu bukan masalah buat diriku..
itu adalah hanya cabaran untuk aku bersedia hadapi pada masa akan datang..





dalam Sem ni jgak mcm2 masalah aku hadapi..
kadang-kadang aku rasa hati,jiwa, dan diri ku xmampu utk hadapinya keseorangan..
aku rasa nak rebah dn terjatuh..
terasa lemah sangat dan tak terdaya...
TAPI mujur lah...
aku bersyukur kpdNYA krn mengurniakn aku dgn  ramai pendamping yang baik-baik...
mungkin masalah2 ni adalah kaffarah dosa2 ku yg lalu..
sedikit banyak masalah2 yang aku hadapi mendidik aku menjadi seorang insan yang lebih KUAT dan CEKAL,TABAH dan apa yang penting BERDIKARI tanpa mengharapkan belas kesian orang lain..

aku juga tak lari daripada masalah HATI...
hati ini rasa disentap+ditikam oleh seseorang...
ia sungguh menyakitkan yang tak terkata..
bagi aku ini adalah buat PERTAMA kali hati ini disakiti yang sukar utk ku lupai..
TAPI tak ape laa...
aku redha..
Setiap kesakitan PASTI ada penyembuhnya..

Sedang aku leka membaca BLOG seorang pendakwah..
ada satu kata-katanya yang menyedarkan aku..

" Tak perlu bersedih lama. Cinta itu milik Allah. Hari ini Dia tarik rasa cinta dari hati pasangan kamu sehingga tawar hatinya. Sebab, mungkin esok atau lusa Dia campakkan rasa cinta yang lebih segar dalam hati si dia yang setepatnya untuk kamu. Semalam kamu berjalan dengan tidak cermat dan tidak berhati-hati. Hari ini dan esok, waspadalah jangan terpijak atau memijak onak dan duri. Jangan kau kutip lagi serpihan kaca. Buka mata, buka mata hati, guna iman dan tawaqqi. Akhirnya, 'kan kau jumpakan permata. " -oleh : Rusydee Artz

:')

yaa...aku percaya suatu hari nanti aku akan jumpa PERMATA itu..
aku percaya janji-janji ALLAH itu..
walauapapun, susahnya derita.. hebatnya masalah.. sakitnya ujian..
aku akan tetap bersedia dengan mental dn jasadku untuk menghadapinya dengan berbekalkan imanku yang masih senipis kulit bawang...
Aku akan tetap tabah seperti setabah Saidatina Aisyah R.A
insya-ALLAH






Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426