Ujian Si Tuan Puteri

wuhuuu...sekarang dh masuk bulan 2...
dah nak tamat sem 2 since aku masuk bulan 12 tahun lepas..
pejam celik pejam celik dah nk masuk sem 3..
masa berlalu begitu cepat...sungguh!
makin hendak menuju ke wawasan 2020 makin banyak pengalaman dan cabaran
beginilah nasib anak malaysia..setiap cabaran yang hendak ditempuhi pasti dapat
 me-matang-kan fikiran buat generasi yang semakin advance..
.
.
.
.
.

cehh...introduction nk mengarang seperti SPM zaman 2010 dulu-dulu jerr...wuhuu
ok..ok..ok!!..
straight to point, dont coner-coner, sebenarnya cuti sempena maulidur rasul and thaipusam aku and member2 sekalian rancang nak balik ke kampung halaman msg2 masing-masing brfeeling "rumahku syurgaku",
err..tapi kan...honestly, kali nie je first time aku balik naik bas laju  express balik ke JB. Selama ni, aku balik abah kesayangan aku yang selalu jemput..biasa lah anak emas susah nak dijaga..btol x??hehe
ehh..tapi jangan ingat aku xpernah mintak abah kesayangan aku nak balik bas tau cuma dia terlalu caring sgt laa. Selama nie aku just tolong jd peneman dan tukang tengok je member2 aku naik bas. Nak jugak rasa+feeling "balik kampung" naik bas kan. T_T
Then, cuti kali nie aku pujuk punya pujuk kaw2 punye finally abah aku cair jugak,,mengalah jgak akhirnya. Bukan senang ooo nk pujuk abah aku tu. Hanya orang HIGH CONFIDENT je leh menyejukhatinya. Nak tahu cara aku pujuk abah aku?? ehem..ehem..ada lerrrr~~~~~hohohohho(ketawa ala2 setan)
.
.
.
.
.
.
okey..okey...okey..ada orang dh mula panas dengar cita aku sorang nie je kan mcm SyokSendiri kn. xpe..aku pham3..ada yang xsabau-sabau nk tahu cerito sebonor kan.?
ceritanye begini
jeng~~jeng~~jeng~~

waktu : Penghulu segala hari,3 feb 2012
Tempat : DalamKeretaKancil+bus station BP.
watak utama : Faizahtun Afiqah (si Tuan Puteri)
watak sampingan : Paan, Hazz, Ekin, Nana.
misi : hendak hantar Tuan Puteri ke Bus Station,BP dalam detik cemas!
.
.
.
.
.
alkisahnya berbunyi....
Paan tengah focus drive(maklum laa pemandu berhemah)kn.!
 Hazz plak tgh layan perasaan.


time nie kereta start "meragam" dan trus innalillahiwainnalillahirojiunn... bytheway, kteorang still cool+steady je time tu.





haaa...jeng~~jeng~~jeng~~
inilah TUAN PUTERINYA!
time tu muka dia keruh mengalahkan tasik kt UTHM
aku boleh dapat baca riak muka dia macam...
"ohhh...NOOOO...It can't be like this! why could be happen this time?! 
why! why! why!"grrr...
P/S : sbor ye atun. tarik nafasss turun nafasss~~3x lbih afdal
everything gonna be okey. tu je aku mampu ckp dlm hati(hampeh)

haaa...dh maaii dah hero malaya datang!!
last-last Paan sruh Hazz tolak kereta. penumpang lain semua perempuan. kami nie makhluk lemah-lembut. kang kalau kami ber-tiga tolak kereta xpasal ilang macho ke-laki-an korang kan. Oleh sebab kami nie caring orangnya. jadi, xmau la jatuh saham korang ber-dua.hehe.. So,dengan berlagak macho Hazz turun dari kereta semata-mata nak tolak kerata. kecian ko Hazz. tu je aku mampu tolong ko. Tolong TENGOK je.heeee^___^

 ohhh..kami berhenti dan terkandas depan SUMMIT,BP..perghh!superb!
best jgak kalau cuci mata di dalam Summit tu. tapi xsampai hati nak tinggal kawan dalam kesusahan.ohh tak mungkin~~


ecehh...beriye-iye je nk check2 bateri, air bagai semua tu...padahal minyak dah abis kan. Btol x,Paan??=.=' ish3..



hehe..kecian Tuan Puteri nie..sekeruh-keruhnya riak muka dia time tu. 
naseb baik comel orangnya kan.
time tu kami semuanya reda+pasrah+bertawakal je. 
isk!isk!isk! nasib ooo nasib...


dok sedap aku tengah layan mp3 sesorang kt belakang kereta sementara yang lain2 semua tu pasrah dan reda je.
Tetibe macam nampak ada sebuah teksi nak lalu tempat kami terkandas. Apalagi..juzt lambaikan tangan and sebut TEKSI!!
yeaa..akhirnya uncle teksi berhenti jgak. bgos3. apalagi suruh la uncle bawak kami ber-tiga hantar kt bus station,BP
(time tu kami ber-tiga terpaksa tinggalkan hero-hero terkandas dlm kerata )
kecian3..tak ape...tak ape...
JASAMU DIKENANG!
P/S : KAMI MINTAK MAAF BRO!>_<'

 yeaaaahhhh!!
Alhamdulillah...syukur sangat-sangat kpd Allah!
akhirnya selamat jua Tuan Puteri balik ke kampung halamannye 
sediss la plak tgk dia dr jaoh..
macam-macam hal menimpa dirinya..
nak balik kampung pon payah bebenor..
xpe atun..
Allah maha Mengetahui..
setiap Ujian ada Manisnya kalau kita banyak bersabar kan kan kan..:'(
Atun jangan risau jangan sedih..
kami tetap ada bersama Atun..
Kami tetap 
SAHABAT BUAT SELAMA-LAMANYA :')





CHECK IT OUT!! PADI BAND~~
heee :D

Comments

  1. nasib la cite PART 1 je dye ade.. klu x.. kantoi sume.. untung :P

    ReplyDelete
  2. alaa...
    lain kli ko share la PART lain..
    msty meriah pnye cite aku..wahaha :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Eh! ada orang bercakap-cakap..

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426