Saya takut....

Bismillah..

semakin besar dugaan semakin bertambah kekuatan kita...

abah faham ketakutan ikin yang bakal ikin alami...
abah selalu kata ikin jangan takut dengan sape2 sbb abah masih ada lagi dan ALLAH pon ada disisi kita...

saat itu kami berdua saling menumpahkan air mata
meluahkan segalanya hasil kesakitan dalam hati ini
hanya kami berdua saja yang tahu n ALLAH juga tahu
tiada siapa yang tahu...

sudah lama agaknya kami berdua tak menangis
dah berbulan-bulan tak menangis agaknya
walau sakitnya masalah kami hadapi
kami tetap bertahan..

like father like daughter
yang suka pendam perasaan
yang suka berkongsi bercerita
dan jgak paling susah untuk menangis..
mungkin dsebabkan kami jarang menangis oleh itu Allah datangkan ujian k'atas kami dengan linangan air mata kesayuan..
hati kami tak tertahan dengan ujianNya
tapi kami tetap redha dengan ketentuaanNYA..

satu per satu semangat saya hilang
semangat utk teruskan hidup
dan yang penting sekarang semangat saya untuk belajar
dugaan ini membuat saya susah nak beri perhatian pd stdy ..
walauapapon, saya akan cuba cuba cuba cuba smpai saya boleh buat terbaik utk final exam nie..
lagi skit je...
....please....

untuk larikan kesakitan ini 
macam2 saya cuba untuk melupakannya
saya try memenatkan saya dgn mcm2 aktiviti
buat apa sahaja tanpa menghiraukan pandangan orang sekeliling pon
asalkan saya rasa puas walaupun seketika...

cuma..
saya takut....
saya takut diri sebenar EKIN SUHAINI akan  lenyap
saya takut saya hilang hormat kepada orang lain
saya takut saya hilang keyakinan saya selama ini
saya takut saya akan keseorangan
seorang demi seorang orang yang paling saya akan tinggalkan saya

masih terngiang2 kata-kata mak:

bila ikin dah kawin nnty ikin tetap kena tinggalkan mak abah seorang jgak..
tak pun, bila mak abah takde ikin tetap jgak kne tinggal seorang jgak..
hidup ni kena belajar berdikari untuk diri sendiri jugak..


i dont know how can i survive myself without them..
 I only pray to Listener who knows everything from deeply in my heart..
that's all my hopes...





Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426