Julie july juling

Bismillahirahmanirahim..

Assalamualaikum wbt..
Mood : Up and down after that consistent in the flow like heart beat machine..=p
Music : Lauren Aquilina - King

Duta Jauhar
Aku rasa "nama" tu buat aku rasa aku kena pikul tangguangjawab yg aku rasa mcm lelah ade excited pon ade. Nama tu jgak buat aku rasa mcm satu bebanan bagi aku. Jadi seorang "ketua" yang kau jarang sandang tetiba kau dipilih menjadi ketua dalam kalangan ramai2 orang lagi layak dr kau. Walauapapun, aku sedar aku tak patut larikan diri drpd kepercayaan tu. Entahlah..aku susah nak katakan tidak bilamana orang tu mula merayu2 meminta pertologan dari aku. Adakalanya, aku terasa jgak ada orang lain kata aku ni mudah sangat percaya kat orang lah, mudah kene ketuk lah, mudah kena dipermainkanlah or what so ever lah nak kata apa. Nak tak nak aku kena teruskan la jgak. Ya, kena teruskan dengan semangat! Anak-anak buah lain semua mengharapkan kau Kin. Yukanduwwittt...So nak jadikan cerita, sepatutnye tanggal 2 July 2015 ada program lawatan ke tapak perkampungan orang asli di Kampung Putting, Segamat. Sepatutnye jugak aku kena ikut anak2 buah yg lain melawat ke tapak tu namun ada sebalik kejadian sudah menimpa yang tak dapat ku turuti mereka. Mujurlah, yg lain2 smuanye baik2 dan dpt penolong yg super baik boleh pantau yg lain. Syukur Alhamdulillah dpt jumpa kau. =') Ralat dan terkilan sebenarnye. Perasaan dia umpama "perasaan seorang ibu risaukan anak-anak dia main pasir yg kotor" ahaha..padahal xde papepon..Risau je lebih. Yelah, dorang semua tu aku dh rasa mcm anak2, adik2, or keluarga baru senang cite. :)

Hati renyuk

Okey, tanggal 1 July 2015 insiden ni sedikit sebanyak merenyukkan hati buat kali ke-dua sepnjang hidup aku. Perkara yg menyebabkan merenyukkan hati satunye ialah "kesayangan". Kali pertama, tu biarlah dia berlalu ditiup angin..fuhhh~  Nak jadikan cerita, dalam pukul 3pm kekonon nak sediakan makanan utk buka puasa. Nak masak tp bahan xde so aku persiapkan diri utk membeli belah dengan somangek nye. Laju je aku masuk kete aku then "dush" tutup pintu. Sekali telinga aku lincah terdengar bunyi kaca berderai. Ingatkan jiran sebelah rumah ada pecah masuk, sekali cermin belakang kete aku sendiri yg berderai daaaa...TOTALLY SPEECHLESS! Buntu and nak cakap dgn orang pon tak terkata. Dan2..masa tu semua orang takde. Call abah, abah tengah keje xboleh keluar sesuka hati, Call mak pon sama. Call la sesape je la yg trlintas dlm kepala sampai orang jauh berbatu batu pon aku call. hahaha..tapi malangnye xde sorang pon nak angkat fon. Ouh ye, pada masa tu jgak jiran tetangga mcm xde orang. Senyap mcm ape padahal duduk tengah bandar yg bising. Lagi satu, jiran2 tempat aku kena ni kawasan umah nenek aku. So tak brapa kenal dorang. End up, aku cari ikhtiar mana aku boleh buat. Well, time ni aku rasa aku patut bangga dgn diri aku sebab aku rasa aku dh dewasa! Aku call pihak insurans, call pihak produa, and dptkan info2 mana aku boleh dapat. Last2, aku drive sorang dgn kete keadaan mcm tu. Chill je bawak slow and steady, walhal malu la jgak sbb aku prasan kiri kanan kereta ke lori ke mat moto tengok aku bawak kete mcm tu.  Tengah acah macho kot time tu. Dan pasrah.  Sampai je tempat servis kereta Produa, siap jumpa ejen insurans dorang kata cermin kete aku retak abis dan kena take time nak ganti baru. Dekat lima hari jgak tunggu kete siap semuanye termasuk servis kete. Dekat satu hari jgak sebenarnye aku diam and moody. Tapi takdela lama2. Tak elok tunjuk masam muka time orang tengah puasa. Dan lagi satu, aku berharap adalah someone faham waktu aku mcm tu aku tak suka orang banyak tanya, buat spekulasi mcm tu mcm ni. Ada yg kata terkena batu disebabkan mesin rumput, Cuaca panas sgt la, and lagi teruk ade orang nak pecah kete aku nak amik barang. Sejujurnya, aku tak tahu apa punca sebenarnye insiden tu berlaku. So aku malas nak pikir sangat buat andaian melulu, yg penting semuanya selamat dan lepas ni aku kne lebih berhati2. Itulah the moral story sebnarnye. Harap-harap semuanya selamat baik utk diriku dan org sekelilingku. Ameen..




Ok, enough for today ye. Jumpa dlm mimpi. Night!

Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426