Beratnya seakan Terabite!

Bismillahirahmanirrahim..

Ujian demi ujian menimpa-nimpa dibenak hati ini. Aku berlagak kuat. Aku berlagak cekal.Tetapi hati perempuanku ini tak dapat membendung kesedihan yang teramat ini. Sudah puas aku tahankan air mata ini supaya  tak akan menyimbahi ke bumi. Malangnya, ia tetap menalir dgn lebih deras tanpa aku dapat mengawalnya. Ujian itu biarlah antara aku dan Tuhanku sje yang mengetahui. Ia sungguh mengaibkan bagi diriku ini dan termasuk orang sekelilingku. Baru aku tahu bertapa pentingnya Ilmu Agama apabila menghadapi situasi seperti ini. Manusia. Manusia sudah disinonimkan sebgai makhluk yang mudah alpa, lalai dan lupa, Leka dek keseronokkan duniawi semata. Apabila jatuh menyembah  ke bumi baru terhegeh-hegeh mencari Tuhannya yang sentiasa setia bersama. Manusia itu serupa macam aku. Mungkin ini khifarah dosa aku yang sering kali alpa dan leka. Dengan Ujian seberat Terabite beratnya hinggap terus ke hatinya sehingga mengalir jgak titisan air mata egois ini. Ya Allah, aku amat perlukan Kau sekarang nie, Ya, aku amat perlukanMu saat orang sekelilingku turut lemah seperti aku. Aku percaya dengan Janji-JanjiMu. Oleh sebab itu, aku tetap bertahan demi menjaga imanku dan akidahku. Cuma, aku minta jangan Engkau tarik Hidayahku dan Imanku setelah Engkau berikan padaku. Hanya perlindunganMu aku berserah. Hanya Engkau yang Maha Kuasa, Tiada siapa dapat tandingi. Aku amat bersyukur dalam kesedihan yang menimpa saat ini, kau hadirkan aku saudara dekatku yang sudi memberi aku nasihat dan sedikit ilmunya supaya aku bangkit! Ya, aku mesti bangkit. Jika aku lemah mereka-mereka turut lemah. Aku takkan biar mereka ditindas sesuka hati oleh syaitan durjana dan Jin laknatullah itu seuka hati! 



#Saat ini aku tengah tersedu sedan seorang diri lalu aku terjumpa kata2 ini. Sedikit sebanyak dapat menententeramkan hati ini. Syukur Alhamdulillah...


Ketika hati seorang muslimah terluka,
Dia akan menghapus air matanya dengan imannya..

Ketika hati seorang muslimah terluka,
Dia akan menguatkan hatinya dengan ilmunya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
hati-harinya akan dia penuhi dengan semangat perubahan lebih baik pada dirinya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
Dia menari dalam doa permohonan ampunnya terhadap Rabbnya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
wajah kusutnya tetap terlihat indah bagi dunia

Ketika hati seorang muslimah terluka,
bibir merahnya menyimpulkan senyuman untuk hidupnya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
matanya basah oleh lembutnya hatinya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
dunia nya terasa akan berlanjut dan dia harus tegar

Ketika hati seorang muslimah terluka,
jiwa lembutnya sampaikan ketenangan pada hati kecilnya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
akal dan hatinya hadir untuk menanti kesedarannya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
tangannya ia gunakan seperti kebiasaannya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
tak akan ada perubahan dalam dirinya oleh hal-hal yang tidak berguna

Ketika hati seorang muslimah terluka,
ia gunakan kesadarannya tuk menjaga perasaan orang sekitarnya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
air matanya dijadikan doa untuk keselamatan orang yang melukainya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
jari-jemarinya bergerak untuk tetap menolong orang lain tanpa beban di hatinya

Ketika hati seorang muslimah terluka,
hidupnya tetap menjadi kebahagiaan bagi orang disekelilingnya.

Ketika hati seorang muslimah terluka,
dia tetap meneruskan liku-liku hidupnya.

Ketika hati seorang muslimah terluka,
kepercayaan dirinya tetap tak akan pudar..

Ketika hati seorang muslimah terluka, ia dan dirinya tetap menjadi MUSLIMAH
Tabahkanlah HATIMU duhai disaat dirimu TERLUKA..
Anggaplah ujian ini sebagai ANUGERAH TERINDAH dariNYA kerana DIA ingin senantiasa dekat denganmu.






Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426