jog+shopping+orang tua+novel

Bismillahirrahmanirrahim...

Mood : lagi beberapa minit dah nak masuk tido and at the same time kucing belakang umah aku dok bergaduh sesama sendiri demi mendapatkan Cintanya terhadap si aweksss nye =_='
Music : Kau Selamanya-Heliza Hilmi

Petang tadi niat nak ber-jogging ke taman sambil menghirup udara segar dek terlalu lama terperap dalam rumah. Balik-balik baca novel, tido, makan, masak ntah hape-hape, mengadap TV then ulang benda sama sepanjang cuti nie. Naik tepu otak aku tak berkembang seperti diibaratkan katak dibawah Gua..Eh??pape je laa~~ho! ho! ho!

Ok2..berbalik cerita pasal petang td tu, aku minta permission dgn abah terlebih dahulu utk menjalankan misi aku iaitu sesi mengeluarkan peluh keringat ku ini yang dah lame dok terpendam dalam lemak-lemak badan aku nie. Aku menayangkan wajah ceria+kecomelanku+kemanjaanku dihadapan muka ayahanda tercinta agar belia mengizinkan aku ber-jogging di taman baru berhampiran dgn umah aku. TETAPI... ada satu ayat dia buat terkesima seketika dalam 3 saat itu, dengan nada beliau yang begitu sarcastic nak begitu mengancam hingga ke lubuk hati ini dgn ayatnya terpancul keluar berbunyi seperti ini " badan kecik kurus kering pon masih nak ber-jogging lagi..tak payah laa..ikut abah pergi shopping lagi baguihhh" pffttt...PANGG!! tersentap guwe..tak patut betol! nampak benor abah tak amik peduli seruan kerajaan agar menjaga Kesihatan dari awal lagi..Waahai bahku kasihi, penyakit ini datang tidak kira KURUS maupun GEMUK tauuu *sedissss taukkk* T___T


Dengan lemah semangatku ini, aku gagahkan diriku jua untuk membuntuti abah dan mak pergi shopping barang dapur semata di Econsave at Skudai Parade. Kata abah barang2 kat situ murah2..hmm layan je la kerenah abahku ini =_=''
Seriously, pada masa itu nafsu utk ber-shopping sakan langsung xde..xtahu la kenapa..xmacam sebelum nie. Maybe perasaan nie masih mogok lagi dengan ayat abah itu td..Ape yang aku mampu capai hanya makanan sampingan seperti Koko Crunch+Susu Rendah Kalestrol+jem peanut&berry+dan serbuk teh...itu semua aku capai hanya utk tujuan diri aku saat aku bangun pagi then trus ngap makanan yang senang utk dicapai. Well duduk umah sorang2 xde spe yang tolong masakkan..harapkan mak, mak plak dah gi kerja awal2 pagi, nak harapkan orang gaji hanya sekadar bermimpi di siang hari..So disebabkan kemalasan yang tahap maksimum nie mmh sahaja aku amik anisiatif utk bantu diri aku nie..haa AWAS! ye anak dara-anak dara diluar sana, jangan ikut seperti saya nanty diri tu xde spe nak masuk minang jangan nak salah saya ye! *kenyitmata* =p btw, time aku rounder2 satu bangunan Econsave tu, aku ade terserempak dgn seorang nenek,aku hanya mampu melihat dia dr jauh je..sedih aku tgk dye tau. Badan dia dah bongkok tiga kot tapi yang peliknya dia masih bekerja lagi sebagai tukang sapu dlm bangunan tu..Aduhhhh, dimanakah anak2nye skrg?kenapa biarkan mak dia sorang2 kat sini buat kerja seperti ini? kenape itu kenapa ini..dalam otak banyak persoalan berligar2 yang xterjawab, baru je nak berehat otak nie dah macam2 soklan menimbul..haihhh nasib ohh nasib =___='


haaa..ade satu kisah novel yang aku baca sepanjang cuti sem nie..heee terkujat jgak aku sbb aku baca novel nie xsampai sebulan pon..hanya 4hari je dpt abiskan dengan penuh hayati kot..Normally, berbulan-bulan kot aku nak abiskan satu novel sbbnya aku nie jenis susah skit nak ber-feeling2. Keras macam diomond kat lombong paling hulu dlm Dunia ini. No wonder la xde spe dlm hati aku nie..heh! =_='

haa novel nie la buat aku gelak terguling-guling sampai boleh terjatuh bawah katil+sofa  =p..seriously, kerana novel nie, tak pasal-pasal adik aku cop aku "orang gila" ketawa sorang2...pffttt =___=

Lepas nie, cuti sem nie aku nak study Englinsh laaa...english aku teramaaaatttt terukkkk..verb aku ntah hape2 je,dah la next sem ade MUET. Plus, Si Dia tu hebat in english so if aku nak berhadapan dgn dia aku mesti lah hebat mcm dia jugak! grrr >_< so mak aku kata nak improvekannye dengan banyak membaca. From now, aku mesti baca Novel English yang bertahun-tahun tergendala yang tak terbaca..Nak tak nak, suka or tak mesti mesti kene Suka! eiiiiiii.....sabor ikin sabor~~ *senyumkelat*



Comments

Popular posts from this blog

Serta-Merta..

0426